det är röv kallt!

ja okej, alla snackar om kylan, men ärligt talat.. det är sjukt jävla kallt ute. 14 minusgrader när jag körde till jobb igår brrr  och när jag blir kall och frusen så tar det hundra  år innan jag får upp värmen igen. Och i vårt lilla hus är det as kallt på eftermiddagen då man kommer hem från jobb. Så eldar vi massor, men värmen hinner inte stiga så pass att det blir tillräckligt varmt typ i sovrummet. Så, jag fryser igen när jag lägger mig. sen blir det varmt under täcket efter ett tag.. Men på morgonen är det jätte kallt att stiga upp. och då är det kallare där nere än i sovrummet.. att klä på sig är en pest för det är kallt innan kläderna är på och som sagt, fast att de kommit på så fryser lilla jag fortfarande. Sen ska jag ut med Rocky, och passar på att starta den iskalla bilen. Från och med igår så har jag termobyxorna även när jag kör till jobb. ja, så det är inte så motiverande att stiga upp på morgonen just för tillfället..
Nu har jag också lyckats bli förkyld (tack så mycket småbarnen) vilket väl tillhör årstiden och omständigheterna med det nya jobbet. Men ändå, tack vare detta så har jag inte orkat städa så mycket idag som jag hade planerat och velat. Inget ikea heller :( så det retar mig massor för det känns som att min söndag blir stressig :( men men.. får väl försöka tänka att jag inte alltid måste vara "duktig"..  nä som jag gnäller.. Vi har fått låna en typ av värmare av pappa iaf som är jätte bra. Så himla snällt av han :) och imorgon får vi mer ved så vi ska klara oss ett bra tag :) jätteskönt då det har varit en stress faktor till eftersom det börja ta slut här igen. En annan positiv sak är att det inte är så gleggigt och skitigt ute när det är fruset. Och Rocky blir inte så smutsig och drar inte in så mycket skit. å andra sidan är det väldigt kallt för katterna där ute och man får lite dåligt samvete faktiskt. Men de har krypin och mat och vatten så de ska nog klara sig. Måste försöka få fixat lite halm också bara. Det värmer bättre.
Nu är det snart sov dax. Och det är varmt i sovrummet idag! :) Natti natti


Lite suddigt kanske men så himla fint :)


oj vad liten den blev.. aja, mysigt med sol tycker hon iaf :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0