Första dagen på sista Vft:n! :-)

Ja idag var det första dagen av fyra veckors praktik på förskolan i klågerup. Detta är min allra sista period med verksamhetsförlagd tid som det så fint heter. Jag tar nämligen examen i januari! Helt underbart känns det. Svårt att första att man har pluggat i nästan tre och ett halvt år.. Tiden har ändå gått ganska fort måste jag säga. Så känns det nu men visst har det varit upp och ned gångar under tiden. Det som känns allra bäst är nog att vi är helt klara med vårt examensarbete. Vi blev klara för ungefär två veckor sedan och har skrivit på det sen i våras. Då trodde vi aldrig att det skulle ta slut! Vilken tur att vi har haft varandra. Jag tror inte att det hade blivit lika bra om jag skrivit med någon annan än Madde faktiskt. Det betyder mycket att man fungerar och tänker ungefär likadant och att man har samma mål.
Men tillbaks till vft:n. Jag var lite nervös i natt och i morse eftersom jag inte varit där sen i våras. Men jag fick ett varmt välkomnande med kram av min handledare och de flesta av barnen kände ju igen mig och många av dem fick jag också massa kramar av. Efter kanske 5 minuter där så kändes det inte alls nervöst utan mer som jag varit hemma några dagar pga sjukdom eller något. Inte alls som att det var ända sen i våras. Så Skönt! Min dröm är att få jobb där också. Det hade varit underbart. Jag ska faktiskt maila förskolechefen och bifoga mitt examensarbete också. Tydligen är hon intresserad av det ifall hon funderar på att anställa någon. Hoppas hoppas!! :-)  De söker nämligen förskollärare till just denna förskolan. Nä dax att laga lite middag snart och sen mysa i soffan ikväll :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0