Avskyr att vara sjuk...

hej hopp..
Nu har jag lyckats bli sjuk då. Har bara väntat på det i stort sett eftersom jag har varit smått förkyld och trött ett tag. Och såklart skall det bryta ut när man har börjat praktiken. Kanske en kombination av att möta alla barns baciller och vara ute i det kalla vädret och småfrysa. Riktigt trisst är det :( jag började få ont bak i halsen efter lunch igår och sen blev det bara värre och värre. På kvällen frös jag något fruktansvärt fast att här var lika varmt hemma som vanligt. När vi lagt oss skakade jag som jag frös och fick ligga hos hjärtat för att få värme. Det gjorde till och med ont i mina ben och leder som jag frös.. undra om det är normalt? Till slut blev han iaf helt svettigt varm och jag också.. men trots det frös jag :( Har antagligen haft ganska hög feber. Har nog lite nu också. Men i flyttröran vet jag inte riktigt vart termometern är och jag orkar inte börja leta.
Jag tycker det är extra jobbigt att vara hemma från förskolan. Det känns liksom lite pinsamt.. men å andra sidan kan man väl inte hjälpa att man blir sjuk ibland. Jag brukar försöka jobba även om jag inte mår så bra. Men jag känner att jag kan inte pressa mig själv hur mycket som helst, får lyssna på kroppen ibland också. Hoppas verkligen att jag mår bättre imorgon! Nu ska jag bädda ner mig i soffan och börja på en ny bok innan One tree hill börjar. Mycket mysigare om man inte varit dålig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0